top of page
Er zijn nog geen tags.

SEARCH BY TAGS: 

RECENT POSTS: 

FOLLOW ME:

  • Facebook Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

Productjunkie struggles


Hi my name is Nana and I am a product junkie!

Sinds ik mijn haar natuurlijk draag kan ik niet zonder mijn producten. Ik moet dan ook regelmatig naar de winkel om een voorraad op te slaan. Een leave-in-conditioner en mijn oliën voor dagelijkse verzorging. Al mijn producten die ik nodig heb om mijn washday tot een goed einde te kunnen brengen, en dit van pre-poo tot deep conditioner. Ik denkt dat elke naturel dit wel heeft en zeker diegene die nog in hun transitioning fase zitten en moeten uitzoeken welke producten het beste werken voor hun haar.

Ik koop mijn producten altijd in de buurt van het Centraal station van Antwerpen. Dat is de place-to-be als je op zoek bent naar producten voor Afrikaans haar. Het is eigenlijk een automatisme geworden om mijn producten daar te gaan halen dat ik er nooit echt bij stilgestaan heb. Maar ik vind het jammer dat ik ze niet gewoon in een Kruidvat of supermarkt kan kopen.

Dergelijke winkels hebben vaak een aanbod aan shampoos en conditioners voor Europees haar maar geen producten voor Afrikaans haar. Dit heeft een andere soort verzorging nodig en daarom ook andere producten. Ik zou het interessant vinden dat zij zulke producten aanbieden en uiteraard hoeft dit geen uitgebreid gamma te zijn maar enkele shampoos, conditioners en een leave-in-conditioner zou handig zijn. Op vele plaatsen is dit al mogelijk dus waarom niet in Antwerpen?

Door de naturalhair movement gaat hier naar mijn gevoel ook meer vraag naar zijn, meer meisjes gaan vaker hun haar natuurlijk dragen en hebben dan zulke producten nodig. Ook voor ouders met gemixte kinderen is dit interessant. Zij zijn vaak niet op de hoogte van zulke producten maar als hun supermarkt of beautysupplier dit zou aanbieden komen ze hiermee sneller in contact. En Antwerpen is een stad met diverse etniciteiten dus waarom zouden ze er dan niet op inspelen?

En zoals Bernard zegt: "We spend a lot of money on our hair."

De winkels in de buurt van het Centraal station hoeven zeker niet te verdwijnen want zij bieden een groot aanbod van haar, make-up en verzorgingsproducten aan die we nodig hebben. Maar ik vind het belangrijk dat producten voor Afrikaans haar evenzeer aangeboden worden in bepaalde supermarkten zodat iedereen eender waar zijn producten kan kopen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Nana

bottom of page